Tuesday, March 25, 2014

BERITA TERKINI PESAWAT MAS HILANG - 25 MAC 2014

Berita terkini MH370 pada selasa 25 Mac 2014 pesawat MAS Terhempas. Setelah pencarian selama 17 hari, pesawat MH370 disahkan berakhir di Lautan Hindi dan kes pesawat hilang kini disiasat dibawah kes pesawat terhempas. Tapi ini tidak bermakna bahawa operasi mencari mencari dan menyelamat dihentikan. Pencarian masih diteruskan iaitu Kotak Hitam dan bangkai pesawat bagi mengenal pasti punca sebenar insiden tersebut.


Intipati Sidang Media Perdana Menteri Malaysia
Pada petang 24 Mac 2014, PM telah diberikan taklimat oleh wakil daripada Badan Siasatan Kemalangan Udara United Kingdom [AAIB]. Mereka memaklumkan kepada bahawa Inmarsat, syarikat UK yang menyediakan data satelit yang menunjukkan koridor utara dan selatan, telah menjalankan perkiraan lanjut ke atas data berkenaan. Menggunakan satu bentuk analisis yang belum pernah digunakan dalam siasatan seperti ini, mereka mampu memberikan beberapa petunjuk yang lebih jelas mengenai laluan penerbangan pesawat  MH370. Berdasarkan analisis , Inmarsat dan AAIB merumuskan bahawa pesawat MH370 telah terbang di koridor selatan dan kedudukan terakhirnya adalah di tengah-tengah Lautan Hindi, di barat Perth. Satu sidang media khas oleh PM Malaysia di PWTC pada jam 10.00 malam telah dibuat dan mengumuman pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi. 

Suasana Sedih Dan Pilu Ahli Keluarga Penumpang MH370
Ahli keluarga penumpang pesawat MH370 dari China bertukar menjadi histeria sebaik Perdana Menteri Malaysia mengunumkan penerbangan pesawat berakhir di selatan Lautan Hindi, malam semalam. Di hotel Beijing tempat di mana ramai ahli keluarga, waris dan sahabat handai berkumpul sejak MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing tidak sampai pada pagi 8 Mac lalu, mereka terus meraung dan menangis sebaik mendengar berita terbaharu itu. Sesetengahnya mengeluarkan perasaan marah dan ada juga rebah di lantai. 

Takziah Diucapkan Kepada Semua Penumpang dan Krew MH370

 

Misi Pencarian Kotak Hitam Tetap Diteruskan
Misi pencarian kotak hitam tetap diteruskan untuk mengetahui punca sebenar insiden kemalangan MH370 di Lautan Hindi.

Sumber: http://www.melvister.com
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...