Friday, November 9, 2012

Khasiat AYAM HITAM dlm HERBA MAHARANI


HERBA MAHARANI mengandungi 16 jenis ramua herba cina dengan pati ayam hitam sebagai ramuan utama. Pati ayam hitam dikenali sebagai Bai Feng Wang.

Ayam hitam ini digunakan sebagai amalan traditional oleh orang Cina, Melayu n Indonesia. Khasiat ayam hitam ini sebenarnya sangat banyak untuk wanita yg telah berkahwin n terutamanya yg telah melahirkan anak.

Ayam hitam ini memang hitam [hitam legam]. Ini kerana daging, bulu, kaki, mata, paruh n kulit semuanya hitam! Tulang ayam ini juga sedikit kehitaman dan berbeza skali dgn ayam bandar atau ayam kampung.


Kalau ayam hitam ini di Malaysia semuanya hitam tp di China ayam ini mempunyai bulu yg putih melepak bak salji. Di China ayam ini dikenali sbg White Pheonix.

Walaupun ayam hitam ini digunakan utk mengubati masalah wanita, kitaran haid tak teratur, amalan semasa pantang bersalin tapi ayam ini mempunyai khasiat yg lain juga.

Lain2 khasiat ayam hitam dalam herba maharani Te Zhi Bai Feng Wang ini adalah:

■ Melegakan sakit pinggang, sendi n lutut.
■ Melegakan migrain n angin dalam badan.
■ Menguatkan hati n buah pinggang.
■ Melegakan asma
■ Menyelesaikan masalah buasir
■ Mencantik, menegang n melicinkan kulit.
■ Menaikkan seri muka.
■ Menegangkan payudara.
■ Menghilangkan kelesuan n muka pucat.
■ Melambatkan proses menopous.
■ Menguatkan antibodi n imunisasi.
■ Melancarkan peredaran darah.

HERBA MAHARANI ini diiktiraf HALAL oleh Pertubuhan China Islamic Association yg merupakan salah satu badan Islam yg diiktiraf oleh JAKIM.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...