Thursday, October 18, 2012

Siapa FATIN LIYANA?!


BIODATA FATIN LIYANA

Nama Penuh: Nur Fatin Liyana Binti Asri
Umur: 22 Tahun
Email: honeykoyuki@gmail.com
Senarai Top 10 Google: Ranking ke 6
Blog: http://honeykoyuki.blogspot.com/
Tarikh Mula Blogging: 5 Januari 2009
Status: Pelajar
Tempat Belajar: Universiti Padjadjaran, Bandung, Indonesia.

Mungkin ramai yang tertanya2 siapakah Fatin Liyana?!
Fatin Liyana adalah seorang gadis yang paling dicari di google search Malaysia pada tahun 2011. Di dalam data yang dikeluarkan oleh google zeitgeist, Fatin Liyana tersenarai di ranking ke 6 dalam kategori 'Fastest Rising People' iaitu manusia yang paling dicari di Malaysia pada tahun 2011.


Fatin Liyana merupakan pemilik blog http://honeykoyuki.blogspot.com/. Bermula sebagai blogger pada tanggal 5 Januari 2009, gadis cantik molek ini dikenali ramai apabila berjaya menarik minat pembaca setia ke blognya.


Fatin Liyana merupakan pelajar jurusan perubatan di Universiti Padjadjaran, Bandung, Indonesia. Pada awalnya, Fatin menulis blog bagi mengabadikan kenangan pahit manisnya sepanjang berada di Indonesia. Pelbagai cerita pahit manis diceritakan pada blognya.

Antara cerita Fatin di blognya adalah:

'Paling menyakitkan hati segelintir peniaga sesuka hati menaikkan harga nasi ayam penyet daripada 7,000 rupiah [RM2.50] kepada 20,000 rupiah [RM7.00] walaupun harga asalnya tertera pada menu!' cerita Fatin.


Setiap usaha pasti ada hasilnya, setelah 3 tahun laman blog http://honeykoyuki.blogspot.com/ kini mempunyai 33819 pengikut. Fatin Liyana gemar berkongsi tip kecantikan dan gaya hidup di blog miliknya itu. 'Saya menulis blog sekadar ingin mengelakkan kebosanan bukan kerana populariti,' katanya yang pernah memperoleh pendapatan sebanyak RM2,500.00 sebulan daripada laman blog tersebut.


Terbaru, Fatin sedang menjalani latihan praktikal di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia [PPUKM] di Cheras, Kuala Lumpur begitu mencintai bidang perubatan.

'Impian saya adalah untuk menjadi seorang yang boleh menyumbang sekurang-kurangnya kepada ibu bapa sendiri. Menjadi seorang doktor adalah impian saya. Cita-cita itu terlaksana jika saya dapat menamatkan pengajian yang berbaki dua tahun lagi,' kata gadis berbintang Gemini ini.

2 comments:

Faz Abas said...

Oh ye ke... first time nama Fatin Liyana ni hehehe!

Unknown said...

comel budak nie..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...