Tuesday, March 11, 2014

PRAY FOR MH370


Hanya DOA yg mampu dilakukan agar Allah mempermudahkn usaha mencari n menyelamat pesawat MH370 yg masih menjadi tanda tanya..

.. dan hanya Dia yg Maha Mengetahui segalanya..
Dia tidak akan menyusahkan kita melainkan semuanya kerana kealpaan dan kecuaian kita sendiri.. dan Dia tidak akan menjadikan sesuatu itu dgn sia2..


Semua aset ATM dikerah bantu operasi mencari n menyelamat..
Amerika Syarikat hantar 2 kapal perang USS Pinckney, Arleigh Burke bantu operasi mencari MH370.. 
Australia menghantar 2 pesawat pengesan Maritim P-3C Orion..
Luigi Maraldi, warga Itali yang kehilangan pasport ketika bercuti di Phuket tahun lalu terkejut apabila namanya tersenarai antara penumpang pesawat Malaysia Airlines [MAS] MH370.


.. merupakan wajah 12 crew dan antara 38 penumpang dr Malaysia yg terlibat dalam misteri kehilangan pesawat MH370. Marilah kita memperbanyakkn doa semoga Allah melindungi mereka dan kembali dgn selamat.

Senarai nama anak kapal MH370 yg hilang:
1. Zaharie Ahmad Shah [Kapten]
2. Farid Ab Hamid [Pembantu Juruterbang]
3. Patrick Francis Gomes
4. Andrew Nari
5. Goh Sock Lay
6. Tan Ser Kuin
7. Wan Swaid Wan Ismail
8. Junaidi Mohd Kassim
9. Mohd Hazrin Mohamed Hasnan
10. Ng Yar Chien
11. Foong Wai Yueng
12. Tan Size Hiang

Hibanya hati bila mendengar komunikasi hubungan dari pusat kawalan trafik udara di China dengan MH370 yang hilang..

Terjemahan: "MH370, kami berharap radar akan dapat melihat kamu. Jika kamu dengar, teruskan terbang pada ketinggian kamu sekarang sehingga kamu sampai ke destinasi. Kami akan lapangkan jalan untuk kamu. Semua orang akan berbesar hati memberi kamu peluang untuk mendarat terlebih dahulu.

Langit cerah dengan suhu di Beijing sebanyak lima darjah celsius.. agak sejuk. Tolong pakai kot kamu untuk memanaskan badan.

Ingat untuk peluk ahli keluarga dan sahabat setelah kamu turun. Mereka sayangkan kamu, benar-benar sayang kamu."

Bayangkanlah jika ada di antara penumpang di dalam pesawat itu anak-anak kita, suami, adik, abang, kakak, ibu, ayah, saudara mara dan rakan-rakan kita..

"Ya Allah Ya Tuhan ku.. Kau Maha Mengetahui segalanya! Tunjukkanlah di mana mereka. Jika mereka tersesat jalan.. tunjukkanlah jalan keluar! Jika mereka telah turun ke bumi ini.. beritahulah kami di mana lokasinya."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...