Tuesday, October 29, 2013

MAKE UP UNTUK KULIT GELAP

Di dunia ini manusia memiliki banyak macam jika kita lihat secara fizik, mulai dari yang pendek, tinggi, gemuk, langsing dan masih banyak lagi bentuk tubuh manusia itu bahkan sampai warna kulit... tetapi sebenarnya bentuk tubuh atau warna kulit bukan penghalang bagi anda untuk dapat tampil cantik. Kuncinya adalah anda harus pintar merias diri agar dapat tampil secantik mungkin. Bagi anda yang mempunyai warna kulit gelap anda harus mengetahui tips make up untuk kulit gelap agar pemilihan warna yang nantinya akan anda gunakan tidak salah.
 

Kita sering melihat banyak orang Negro yang memiliki warna kulit yang gelap tapi tetap tampil cantik di public, itu kerana mereka mempunyai tata rias yang professional. Walaupun anda tidak memiliki tenaga professional dalam urusan tata rias, bagi anda yang memiliki warna kulit gelap anda dapat mencuba tips make up untuk kulit gelap ini agar anda dapat lebih maksimal dalam merias diri.
  • Untuk pemilihan warna blush on, anda dapat mencuba warna seperti rose, deep orange dan coral. Dengan tambahan bayangan warna cokelat dan peach akan tambah membuat wajah anda sempurna. Pakai blush on pada sepanjang tulang pipi.
  • Gunakan warna-warna natural untuk eye shadow seperti merah bata atau cokelat. Jangan mencuba eye shadow dengan menggunakan warna-warna terang khususnya putih. Pada bagian atas kelopak mata anda gunakan warna coklat terang. Lalu pada lipatan kelopak mata anda dapat menggunakan warna cokelat gelap lalu baurkan keluar, mata anda tampak dalam dengan melakukan hal ini.
  • Dengan menggunakan eyeliner yang mempunyai warna gelap, mata anda akan tampak lebih besar, apalagi dengan tambahan maskara yang anda gunakan pada bulu mata, penampilan anda akan lebih istimewa.
  • Warna anggur, copper, merah tua, burgundy dan bronze sangat sesuai untuk dijadikan pilihan warna lipstick anda. Anda juga dapat mencuba untuk memadukan dua warna di atas untuk bereksperimen pada siang hari. Warna lipstick yang gelap dapat anda gunakan untuk malam hari... dan yang pasti jangan mengoleskan terlalu tebal kerana anda akan kelihatan lucu.
Mungkin itulah beberapa tips make up untuk kulit gelap. Semoga dapat membantu anda untuk mempercantikkan diri mengahadapi moment yang istimewa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...