Friday, August 23, 2013

POKOK GHARQAD si Pohon YAHUDI!


Rasulullah S.A.W bersabda di dalam sebuah hadis sahih yg diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tarmizi yg bermaksud:

“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang2 Islam akan memerangi Yahudi. Orang2 Islam akan memerangi [membunuh] Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalik batu dan pokok. Ketika itu, batu dan pokok akan akan bersuara, ‘Wahai Muslim! Wahai Hamba Allah! Di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya!’ ... kecuali Pokok Gharqad [diam tidak bersuara], kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi.”
- 7523 Riwayat Muslim

Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yg dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana2 batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya... akan tetapi satu pohon yg tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yg bernama Gharqad.

 
 

Pokok Gharqad merupakan panggilan bagi pokok Yahudi dalam bahasa Arab. Dalam istilah botani, pokok Gharqad dikenali sebagai spesis Boxthorn termasuk dalam keluarga Solanaceae yg terdiri lebih daripada 90 spesis. Nama2 lain yang biasa digunakan untuk pokok ini ialah Desert-thorn, Christmas Berry, Wolfberry, Matrimony Vine, Tea-tree dan Goji.

Seterusnya, dikatakan spesis tumbuhan ini adalah kedua terbesar di negara haram Israel selepas pokok akasia. Spesis ini banyak tumbuh pada ketinggian kurang daripada 1500 meter dan boleh menyesuaikan diri dengan keadaan kering serta kekurangan air.

 
  

Antara kawasan pilihan penanaman pokok Yahudi di Wilayah Palestin adalah di:

1. Hutan laut tengah dan hutan semak belukar - 2209 spesies.
2. Padang rumput dan hutan semak belukar - 1434 spesies.
3. Semak belukar yg berumput - 1062 spesies.
4. Padang pasir - 1058 spesies.
5. Tumbuh2an hijau di Gunung Hermon - 991 spesies.

 

Pada ketika ini, orang2 Yahudi sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis Nabi Muhammad S.A.W.  Namun, keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari sepanjang masa.


Pelbagai agenda tersembunyi Yahudi dalam mengaburi mata masyarakat dunia dan kempen penanaman pokok Gharqad secara besar2an di Israel  adalah untuk mengaburi mata masyarakat dunia. Lalu muncullah kempen ‘GO FOR GREEN’ dan seluruh dunia menyokong kempen ini. 
Fikir2kan lah…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...