Sunday, October 14, 2012

DETTOL Germ Protection!

Pilihanku semestinya DETTOL Original...

Aku mmg percayakan produk DETTOL ni sejak dr dulu lagi! Antara produk Dettol yg WAJIB ada kt umah ni adalah shower gel, bar soap, hand sanitizer, pencuci lantai n etc... untuk memastikan kami semua bebas kuman. Bukanlah bermaksud langsung tiada kuman, tapi bila guna produk Dettol ni perasaan was2 tu tkde la menebal sangat!


1st yg WAJIB ada adalah Dettol Shower Gel 950ml ni. Biasanya aku beli kt Watson time offer je sbb dapat refill sepeket!


Dettol Shower Gel 250ml ni pn mmg sentiasa ada... untuk travel, balik kampung atau g kursus. Last time aku bawak Dettol Shower Gel ni g kursus, room mate aku tegur, 'Command nya pakai sabun Dettol!' Biar la org nk kata command ke apa ke... ada aku kisah?!


Dettol Bar Soap ni pilihan HB. Dia mmg prefer bar soap ni dr shower gel!


Dettol Hand Soap ni pn mmg WAJIB ada... kt toilet n kt dapur juga! Ini pn biasanya aku beli kt Watson time offer... 'Buy 2 Free 1.'


Satu lagi Dettol Instant Hand Sanitizer. Ni pn WAJIB ada kt umah n di dalam kereta! Bila rasa tangan mcm kurang bersih je... kami pakai Dettol Hand Sanitizer ni sebelum pegang Airyl.


Sejak 'athma' Airyl semakin teruk, aku beralih kepada Dettol Multi Action Floor Cleaner!

Airyl suka sangat main sambil berguling2 kt atas lantai... so aku assume mungkin habuk kt lantai tu yg membuatkn 'athma' dia semakin teruk! Bukan ke Dettol menghilangkan 99.9% kuman!
Ia juga menghilangkan kesan minyak yang degil... n bila aku jalan kt lantai tu pun dah tk licin! Bau jangan citer la memang semerbak harumnya... cumanya HB kata, 'Mcm bau hospital dh umah ni!' Hehehe...

Anyway, menerusi kajian 'Menggalakkan Kebersihan dan Mengurangkan Penyakit' yang disokong Dettol, amalan kebersihan yang baik berserta penggunaan produk antiseptik Dettol terbukti mengurangkan penyakit di kalangan kanak2 sebanyak 75 peratus.

Kajian selama tiga tahun itu dilaksanakan di Afrika Selatan membabitkan 5,000 keluarga. Sepanjang tempoh kajian berkenaan, kanak2 daripada keluarga yang menggunakan produk Dettol didapati jarang dijangkiti penyakit seperti sistem pernafasan, usus dan kulit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...