Wednesday, September 5, 2012

PREMIUM BEAUTIFUL and SLIPDISC



Apa itu SLIP DISC?! Tulang belakang yang "teralih" atau "menggelongsor" dari kedudukan asal yang disebabkan oleh gel antara tulang yang berfungsi menyerap tekanan telah bocor seterusnya mengakibatkan alihan. Apabila ini terjadi, tulang akan menekan pula saraf-saraf yang mengawal anggota badan seperti kaki, tangan dan leher. Kesakitan boleh menyebabkan anggota badan menjadi kebas dan pergerakan juga menjadi terbatas.

Antara faktor penyumbang kepada masalah SLIPPED DISC
1. Berat berlebihan
Boleh memberi lebih tekanan kepada tulang belakang.

2. Kurangnya bersenam
Otot yang menyokong tulang belakang perlu senaman untuk regangan dan mengekalkan otot itu supaya kuat.

3. Posture
Kebanyakan dari kita tidak mengamalkan posture yang betul terutama semasa bekerja. Kecenderungan untuk membongkok akan menyebabkan kesakitan di bahagian bahu, leher dan tulang belakang jika dibiarkan terlalu lama. Ini mungkin akan menyebabkan anda mendapat slipped disc tanpa anda ketahui.

Selain daripada itu, sakit belakang yang dianggap masalah biasa, boleh melarat ke SLIP DISC, contohnya apabila kita membongkok, mencapai atau mendongak untuk mengambil sesuatu dan mengangkat barang dengan cara yang salah, yang menyebabkan tersalah urat belakang. Urat belakang boleh menegangkan atau mengoyak.

Stress atau kerunsingan juga boleh mengakibatkan otot belakang menegang dan hilang keseimbangan badan dan boleh mencederakan.

MENCEGAH adalah LEBIH BAIK dari MERAWAT. Sebelum masalah sakit belakang kita menjadi lebih serius dan melarat ke SLIP DISC.. jom sama2 kita amalkan pemakaian PB secara consisten iaitu 8 jam sehari. PB membentuk posture badan yg betul. Mengelakkan masalah sakit belakang dan mencegah tulang belakang kita menjadi semakin bongkok bila usia kita semakin meningkat.

WAIST NIPPER tau BENGKUNG PB diikitiraf secara antarabangsa oleh Pakar Sakit Tulang Belakang Amerika Syarikat, Kanada dan Qubec..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...