Monday, December 3, 2012

21 DISEMBER 2012


Disember adalah bulan keduabelas dalam sebuah tahun dalam kalendar Gregory dan merupakan salah satu bulan yang mempunyai 31 hari. Nama bulan ini berasal dari bahasa Latin Decem, yang bererti 'kesepuluh'. Disember merupakan bulan kesepuluh dalam kalendar Rom sehinggalah 153 SM.

Disember bermula pada hari yang sama dengan September pada setiap tahun.

21 DISEMBER 2012

Tarikh 21 Disember 2012 kini bukan tarikh asing lagi bagi masyarakat dunia sebab satu dunia dh heboh dengan tarikh ni! Infact orang Barat pn dh buat filem '2012' lagi!

Ramalan berlakunya Kiamat pd tahun 2012 oleh suku Mayan sebenarnya masih belum diketahui akar umbinya... tapi perkara ini telah tersebar secara meluas ke seluruh dunia melalui media2 elektronik. Kita sebagai seorg Islam perlu yakin bahawa Kiamat ada n pasti akan berlaku... cuma waktu bila berlakunya Kiamat, kita tak akan tahu secara tepat, apatah lagi untuk menanggalkannya pd tarikh2 tertentu!

Tentang waktu bila berlakunya Kiamat umat Islam hanya dberikan tanda2 datangnya Kiamat berdasarkan dengan apa yg tersingkap di dlm Al Quran n hadis2 Nabi... bila semua tanda2 dah ada n dh berlaku maka hari yg dimaksudkan memang dah benar2 dekat!

Jadi dh jelas bagi kita sebagai org Islam, percaya pd hari Kiamat adalah satu kewajipan, namun kepastian berlakunya Kiamat sudah tentu sukar untuk ditentukn...
... kerana hanya Allah yg Maha Mengetahui!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...